Новото Audi Q3 - 2011 | AutoData.bg

Новини

Новото Audi Q3 - 2011
10.08.2011 22:17:23

Това е най-малкият представител от Q-серията, с който Audi навлиза в нов пазарен сегмент – на компактните премиум SUV автомобили.

Да, Q3 е компактен, създаден главно за движение в града, но в същото време демонстрира потенциала на марката във всички технически области – с каросерията си, скоростните кутии, шасито и високотехнологичните асистиращи и медийни системи. Голяма част от неговото оборудване е заимствано директно от луксозния сегмент.

Една от тези системи е асистентът за паркиране. Той е изключително полезен за тези, които не са достатъчно уверени зад волана и се затрудняват при паркиране на тесни пространства.

С тази система Audi Q3 може да паркира сам, като от вас се изисква единствено да внимавате с газта и спирачката. Системата работи чрез 12 ултразвукови сензора, които навигират колата при паркиране. Воланът се върти сам, а компютър ви съобщава кога да подавате газ и кога да натиснете спирачката. Технологията помага при паркиране по дължина и ширина.

Както вече споменахме, Audi Q3 е създаден главно за движение в града и поради тази причина се отличава с компактни размери на каросерията – дължина 4,39 м, широчина 1,83 м и височина 1,60 м. В същото време обаче успява да предложи завидно вътрешно пространство, благодарение на голямото разстояние между предната и задната ос.

Инженерите на марката са предпочели да заложат на по-дълго междуосие, за да предоставят достатъчно пространство в салона и по-комфортна возия. Вместо да лишават пасажерите от тези важни качества, специалистите са отнели от разстоянието зад задната ос. Това решение влияе на обема на багажното пространство, но то все пак може да се похвали с цели 460 литра обем (при свалени седалки нараства на 1.365 л).



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестът на този уж градски модел не се състоя в града. Причината е, че возилото е обозначено с буквата Q, която при Audi означава проходимост. Подобно на останалите автомобили от тази серия, проходимостта на Q3 е достатъчна за преодоляването на леки офроуд участъци, бордюри или снежни преспи.

Запознаването ни с Q3 се състоя около язовир Батак, където беше подготвено трасе, включващо асфалтов и черен път. Асфалтовото трасе беше осеяно с дълги прави и остри завои, където можехме едновременно да се убедим в динамичните качества на колата и стабилността й на завои.

За динамиката на Audi Q3 отговарят четири мощни задвижващи агрегата – два бензинови и два дизелови, като вторият дизелов ще бъде въведен по-късно. Двигателите са четирицилиндрови с 2,0 л работен обем и комбинират технологиите за ефективност на марката – директно впръскване на гориво, турбо пълнене, старт-стоп система и рекуперационна система.

Двата TFSI двигатели и по-мощният TDI работят със системата за перманентно задвижване на четирите колела. В основата на задвижването е хидравлично управляем ламелен съединител, който при необходимост прехвърля задвижващите сили от предната на задната ос.

Двигателят 2.0 TFSI генерира мощност от 177 к.с. или 211 к.с. По-мощният двигател с 211 к.с. ускорява за 6,9 сек. от 0 до 100 км/ч и има максималната скорост от 230 км/час (електронно ограничена).

Той комбинира quattro задвижването с динамичната седем степенна скоростна кутия S tronic, която може да се превключва и чрез лостчета на волана. Когато водачът на автомобила е избрал чрез системата Audi drive select режимът efficiency, системата S tronic отваря съединителя при движение по инерция и така позволява движение на свободен ход. Това от своя страна води до намаляване на разхода на гориво.

Временните данни за разход на гориво и вредни емисии са: комбиниран разход на гориво: 7,5 -7,7 l/100 км; CO2- комбинирани емисии: 174-179 гр/км.

Q3 2.0 TDI с мощност 140 к.с. е с предно предаване и също както Q3 2.0 TFSI quattro със 170 к.с. работи с шест степенна скоростна кутия.

Всички двигатели на модела могат да работят с динамичната система Audi drive select, която влияе на мощността и управлението. В комбинация със системите S tronic, adaptive light и Audi adaptive cruise control, техният работен режим също може да бъде повлиян от система Audi drive select. Водачът на автомобила може да настройва в четири различни режима: comfort, auto, dynamic и efficiency. При режима efficiency климатичната система и системата за електронно ограничение на скоростта работят на икономичен режим, спестявайки гориво.

Новият SUV модел ще се произвежда в Барселона. Продажбите в дилърската мрежа на марката в България започват през юни. Базовата цена за Audi Q3 2.0 TFSI quattro e 65 372 лв. с ДДС.

В заключение ще кажем, че Q3 ни изненада приятно. Харесаха ни спортната му визия, мощните му двигатели и стегнатото, стабилно пътно поведение. Със същите впечатления останахме и от салона, в който могат да се настанят четирима възрастни, при това комфортно. В него освен достатъчно пространство ще намерите материали със завидно качество и системи, познати от автомобилите от луксозния сегмент.

Моделът се представи добре и при изпитанията по черните пътища. Те не бяха нищо особено, но в същото време – непреодолими за лек автомобил с 4х4 задвижване.

Ако трябва да опишем Q3 с няколко думи, те ще бъдат: Компактен, но просторен премиум модел, със спортно излъчване, оптимална динамика, добра проходимост и високотехнологични системи, който е едновременно подходящ за тесните градски улици и черните планински пътища.

Източник: /automedia.bg