Инфинити промени отношението към хибридите | AutoData.bg

Новини

Инфинити промени отношението към хибридите
12.04.2012 08:33:57

Инфинити промени отношението към хибридите

M35h всъщност се явява най-мощният представител на линията М на Infiniti

Новини
 

Нормално, когато повечето хора чуят "хибрид", си мислят за не дотам истински автомобил. Това усещане се изразява в смяната на предавките, в директността на управлението, в особената характеристика на двигателите с вътрешно горене и различното им поведение в отделните режими.

За много автомобилисти бензинът в кръвта им представлява основна част от състава й, а хормона на щастието се характеризира с октаново или цетаново число. В този ред на мисли те не обичат да изневеряват на себе си с електричество и го оставят за тролеите, трамваите и локомотивите.

И аз до голяма степен подхождам по този начин, но определено се трогнах от хибридната система на Infiniti.

Луксозното подразделение на Нисан навява мисълта за много напредничава иновативност и сякаш действа с благородната цел да приобщи запалените автоманиаци и към групата на тези относително нови хибридни технологии.

Системата, която е вградена в M35h всъщност осигурява една много приятна теглително-скоростна характеритика. Електромоторът и двигателят с вътрешно горене работят паралелно, като силовият поток се пренасочва от трансмисията.

Тя е сложна, автоматична, седемстепенна механична, с два съединителя и освен че предава целия максимален въртящ момент от 358 Nm от двигателя към задните колела, пуска в силовия тракт и електромотора, който създава момент от 270 Nm, разбира се от 0 об/мин.

Тази компановка позволява автомобилът да ускори от място до 100 км/ч за нищо и никаквите 5,5 секунди при среден разход на гориво около 8 литра на 100 км.

Неописуемото удоволствие идва с натискането на газта, като в първоначалния момент, когато се намираме в покой, усещаме смачкващото си предимство пред всички "обикновени" мощни автомобили, които разбира се можем да видим единствено в огледалата за задно виждане и то... само ако сме далекогледи.

Тръпката става още по-голяма, когато вземе думата и чуем 6-цилиндровия, V-образен, бензинов агрегат с работен обем от 3,5 литра.

Той е интересен заради това, че работи по цикъла на Аткинсън. С тази особена конструкция, както и със системата за променливи фази на газоразпределението, заедно с увеличената степен на сгъстяване спрямо предишната версия на двигателя, тази машина произвежда максимална мощност от 303 к.с. Колкото до електродвигателя - неговата мощност е 68 к.с..

Ел.машината черпи енергия от литиево-йонната батерия с активна енергия от 1,3 kWh, чийто експлоатационен живот е около 10 години. Тя е разположена зад задния ред седалки, което намалява пространството за багажника, а и лишава автомобила от функционалността - сгъваеми кресла.

Нещо, което ми липсваше също така, беше и дублирането на управлението на предавателната кутия на волана. Сякаш с това обаче изчерпахме негативните страни на M35h.

Новини

Компанията, която от скоро е част от света на Формула 1, използва присъствието си в най-високоскоростната надпревара на планетата, като пример за това е системата за съхранение и повторно използване на енергията, отделена при спиране.

Почти цялата енергия за намаляване на скоростта се транформира в електрическа, отново благодарение на сложната трансмисия, и може да се използва повторно. Подобен KERS е присъщ за болидите от Ф1.


Стилен и внушаващ, респектиращ и внимателен - такъв е този представител на бизнес серията от седани на Infiniti.

Новини

Екстериорът е в унисон с кредото на компанията "перфектната линия не е правата".

Дълго време търсих да открия права линия, освен в номера, и след подробния оглед все пак успях да намеря една, но ще я запазя за себе си.

С външния си вид спортистът определено провокира и приковава погледите към себе си. Присъстват така важните мускулести калници и хромираната предна радиаторна решетка.

Пропорциите на предния капак спрямо купето и капака на багажния отсек са спазени в типичния спортно-елегантен дух, а изветрена стойка е сякаш белег от скоростта.

Когато говорим за луксозните возила, определено най-голямо внимание трябва да се обърне на интериора и всичко, свързано с комфорта и "простотата" на управлението.

Започвайки от първото, можем да кажем, че японците просто "са си оставили ръцете", но... разбира се, в добрия смисъл на този израз. Макар и серийно произвеждан, сякаш всеки екземпляр представлява строга индивидуалност. За това усещане е отговорен коженият салон и кожените елементи, които са направени по технология, която има за цел да наподобява на допир на човешката.

Дървените орнаменти пък са ръчно полирани, за да напомнят на старите скъпи музикални инструменти от аристократичните цигуларски фамилии.

Новини

 

Стъклото, стоящо пред уредите, пък е поставено под такъв ъгъл, сякаш го няма, че създава усещането за това как можем да пипнем стрелките.

Новини

 

Относно комфорта, M35h определено може да се похвали с оценка "отличен 6" за возията. Тежащият 1876 килограма пълен с лукс автомобил има голямо междуосие и огромни колела. Базата му е 2900 мм, а 18-цоловите джанти и достатъчно големият външен диаметър на гумите правят така, че превръщат посредствения път в аутобан.

Безопасността е на изключително ниво, като лично се убедих в качествата на "пълния щит" на Infiniti.

Този конгломерат от системи за активна безопасност следи за напускането на пътната лента, дистанцията с движещия се отпред, разпознаването на пътните знаци и самостойното маневриране в случай на крайна необходимост.

Новини

От вътрешната страна в основата на огледалата стоят индикатори за така наречената "мъртва зона" на видимостта, които сигнализират в случай, че там се намира друг участник в движението.

Управлението дори по улиците на столицата ни с включени всички електронни помощници е поносимо и не пречи на общата идея за повратливост в градската среда.

При движение по автомагистрала пък системата е крайно потребна, като през цялото време следи за случващото се отпред, намалявайки осезателно скоростта на движение, адаптирайки се към препятствието или движещия се обект.

Круиз контролът е отзивчив и подпомага управлението "с един пръст", без участието на краката. Налице е и функцията за кортежен режим на движение на автомобилите, в която прихваща движещия се отпред и го следва напълно смирено през цялото време.

Така освен за нашата безопасност хибридът се грижи много успешно и за самия себе си.

Всичко това е безкрайно интересно и ненатрапчиво. Тези качества от край време определят отношението на хората към всичко около тях... и между самите себе си.

В този случай просто връзката човек-автомобил е не само силна, но и двустранна, което я прави пълноценна.

Източник : http://vesti.bg